V Maďarsku!
A jak se dostal do Česka?
Protože Diana je zvědavá a Jana podnikavá 🙂
Proč je DecisionLab postaven na tzv. gamifikaci?
I o tom je tento článek.
Spolupráce na rozvoji obchodního týmu firmy Iron Mountains a Art of Change se odehrávala v roce 2014: Hodnocení kompetencí obchodníků, rozvojové plány a konkrétní akce řízené obchodním ředitelem Alešem Peterkou běžela hladce. S Alešem jsem se scházela pravidelně ohledně jeho rozvoje v manažerské pozici.
Jedno odpoledne v zasedačce mi tento emotivní a komunikačně vybavený mladý manažer sugestivně sděluje:
“Místo toho, abych se věnoval svému týmu a zákazníkům, povinně všichni jedeme do Maďarska na nějakej divnej trénink. Stojí to mraky peněz, času, lidem se nechce …”
Uběhlo pár týdnů a ve stejné zasedačce mj. opatrně kladu otázku: Jaký byl ten trénink v Maďarsku? Aleš mlčí, odvrátí pohled, pak se posune na židli vpřed a říká:
“Člověče bylo to perfektní! Bylo to originální a chytlavý – my jsme tam hráli poker!”
AHA? Zpozorním… Jako proč? Následuje svižný report o tom, jak Peter a Marcel z Action Lab Hungary spojili to, co umí (řídit obchod v korporacích), s tím, co milují (profesionální poker), a vznikl DecisionLab – workshop zaměřený na rozvoj ROZHODOVÁNÍ v BUSINESSU.
Rozvojová aktivita, která velmi zdatně imituje chování firem na trhu, vystupování konkurence, soutěž o milionové obchody atd. Pokerový stůl představuje trh, jednotliví hráči představují firmy usilující o výsledek a rozdané karty omezené množství informací, které mají k rozhodování o velkých tendrech, nabídkách či zaměstnancích…
Aleš sálal nadšením a popisoval, jak mu celá věc otevřela oči v tom, jak důležitá rozhodování v businessu často podléhají zaběhané rutině, momentálním emocím, nechuti pracovat s fakty vs. předpoklady a tak dále.
I já jsem zaplála, Alešovo nadšení pro akci bylo nakažlivé 🙂
Následně se Jana ujala komunikace s ActionLab a po pár měsících jsme realizovali první společný workshop se skupinou finačních analytiků v ČR. Následovala certifikace obchodně zdatného kolegy trenéra Hynka a dnes tuto akci postavenou na tzv. gamifikaci tzn. učení se skrze hru a zážitek pravidelně umožňujeme zažít skupinám klientů, kteří usedají ke stolu pokrytým zeleným suknem a vyzdobeným sloupečky pokerových žetonů.
napsala Diana Kotková
Jaké jsou nejčastější zpětné vazby?
“Uvědomil jsem si, že rozhodování je disciplína, která se dá rozvíjet.”
“Naučil jsem se počítat pravděpodobnost úspěšnosti svých rozhodnutí.”
“Je pro mě nezapomenutelné, jak mi bušilo srdce, když se trenér opakovaně ptal: Je to rozhodnutí racionální nebo emocionální?”
“Bylo to náročné a hodně fun zároveň, nechtělo se mi domů, táhlo mě to ještě dál zkoušet, co se stane v dalším kole.”
“Uvědomil jsem si, že každé kolo hry se mohu svobodně rozhodnout: Budu pokračovat ve hře? Kolik jsem ochoten vsadit a co mi to přinese? Budu se chvíli držet při zdi, nebo tuhle hru už dál hrát nebudu … Je to stejné jako v životě a byznyse, přitom takto málokdy uvažuji!”
“Vím, že jedna věc je dobré rozhodnutí a druhá věc je jeho přesvědčivá komunikace stakeholderům. Často dobré rozhodnutí zazdí nepřesvědčivá prezentace.”
“V týmu jsme se nikdy nebavili o tom, jak se vlastně rozhodujeme. Teď jsme více sladěni a stavíme na faktech.”